Tentang Diri Ku...♥...(v_v)

" Mungkin Allah sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul,... supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul...kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah disebaliknya.." Ya Allah... Dimana lagikah dapat ku temui Cinta Sejati kecuali pada Cinta-Mu... Kemana lagikah cinta ini harus berlabuh kecuali pada Kasih-Mu... Jadikan lah hati yang lemah ini Ya Allah... Tertambat kukuh hanya pada Mu... Aku mohon redha atas segenap keputusan-Mu... Kesejukan setelah Matiku... Kenikmatan memandang Wajah Mu... dan Kerinduan untuk berjumpa Dengan Mu... Ampunilah diri ini yang tidak berharga Ya Allah... Penuhilah kehinaannya dengan keindahan maghfirah Mu... Ya Allah... Masukkan lah ku dalam kalangan hamba-hamba Mu...yang Engkau Cintai... Kurniakanlah ku Cinta...Orang yang Cinta kepada Mu... Dan Cinta orang...Yang cinta kepada orang yang dekat pada Mu... Dan jadikan Cinta ku terhadap Mu Ya Allah... Lebih aku cintai daripada Cintaku ke Insan Mu...^_^ Dalam Hati ada Cinta... Dalam Jiwa ada Rindu... Dalam Sanubari ada Kasih... Namun entah kapan akan ku temui titik pertemuan... Agar bisa disatukan...untuk diserahkan rasa ini... Hanya buat Nya yang layak... Agar nanti dapat dinikmati Kemanisan Semurni Cinta... Setulus Rasa...Pemilik Cinta Yang Maha Kaya...(◕‿◕✿)

Saturday, January 22, 2011

Penyakit Orang Kiter....

Asyik kene serang je kan ??ape kate kalau kali ni biar aku yang serang orang pulak hehe .
sebelum tu aku mintak korang bace bismillah banyak2 .tarik nafas panjang2 sebab nanti korang sakit jantung bace entry aku..
bukan ape !!selalu jeee kene serang belakang2 ni .lame2 naik jemu jugak aku .tak tahu siape minah dan mamat yang menyerang aku .ummm kalau nak serang lebih baik face to face kan ?baru gentle
tak yah susah2 serang belakang aku ..senang keje aku nak uruskan orang2 macam ni ngehngehngeh *sambil buat muke noty*
aku dah biase sebenarnye kene bende2 macam nie .macam2 orang buat aku ,tapi aku terpaksa sumbat kapas kat telinga..buat tak tahu je ..bile situasi macam ni berlaku aku lebih suke ignore .
buat tak tahu je,,aku biarkan orang macam ni bergaduh sorang2 .aku malas nak gaduh sebenornye
sebab banyak lagi bende yang aku kene buat contohnye assignment aku ,final project and blablabla*
naaa banyak kan koje yang aku kene buat so takde mase nak layan .bile busan2 je aku layan hehe ..ate orang yang serang menyerang ni dah tak de koje lain ke ? takde koje! aku boleh bagi kome(korang) koje ..
mase dulu2 bile ade orang serang aku ,aku mesti nagis,,ciwek betul ! tapi sekarang dah tak dah !
ape2 pun yang orang buat aku tetap akan tersenyum lebar ^______^
memang lumrah hidup ni ..kalau happy je selalu tak adventure la hidup ni .ye idak ?
aku memang jenis bile orang serang aku ,aku akan duduk berdiam diri tanpa berkata sepatah haram ,sampai kawan aku pelik .die cakap aku ni takde perasaan .hehe apelah =.=
tapi kalau dah melampau so aku akan bersuare macam haram ! hehehe .hari ni aku nak bersuare macam haram ! sebab dah melampau betul la korang2 nie .ape yang aku buat sume tak kene .duduk salah ,berdiri salah,tido salah ,menyanyi salah ,menerap salah ,merangkak lagi la salah !
ate nye ape sebenar nye yang korang nak ? haishhh manusia2 .huhuk kadang nak tergelak dengan telatah mereka2 semua menyerang tanpa arah tujuan..bile dipikir2 kan balik best jugak melayan dorang2 semua nie ..mengajar aku erti tabah
dari ape yang aku perhatikan manusia ,yang menyerang tanpa arah tujuan ni sebenarnye
punya titik2 hitam didalam hati..titik hitam itu adalah sejenis penyakit yang dipanggil PHD-penyakit hasat dengki ..
sebab bile aku kumpul2 kan balik ape yang orang cakap kat aku ..aku dapat simpulkan yang mereka2 ni menyimpan perasaan "JELES" .bukan nak perasan tapi bile di pikir balik
untuk ape mereka semua serang aku tanpa tujuan kan ? nak kate aku nie buat orang ..
24 jam aku duk rumah je ..nak kate aku bercampur gaul dengan masyarakat .idak jugak sebab aku dah takut untuk bercampur gaul .."dunia aku hanya aku" (my prinsip)
tapi kenape ek?ade yang jeles?ummm nak kate aku ni cantik ?idok jugak..aku ni biase2 je ,
nak kate aku ni pandai? lagi la tak .nak kate aku ni kaye? idok jugak ,aku ni sederhana je .cukup sekadar beli nasi tiap2 bulan hehe ..so ape kelebihan yang ade pada aku ? ummm pelik tu .
aku hanya insan biase yang kecik dan tak memiliki ape2 keistimewaan .tapi kalau korang dah kate aku macam2 !!terima kasih la ye..korang yang buat aku bertambah perasan ..
setuju tak bile aku cakap ,,
"yang menjatuhkan bangsa kite sendiri ,ialah orang kite sendiri jugak!! "
setuju tak ?sape yang tak setuju sila komen ..berikan aku 1001 hujah kenape korang tak setuju
dengan statement aku tu ..mybe ape yang aku cakap tu ade salah nye ???
tapi bagi aku bende tu betul!! sebab terbukti ! cube korang bace balik punca kejatuhan tanah melayu ke tangan penjajah luar ..aku tanak bincangkan hal ni secare detail
korang bace dan hayati kisah2 yang terjadi dahulu dan jangan biarkan bende2 ni terjadi balik sebab sikap orang kite sendiri .
ape kaitan nye kisah2 sejarah dulu dengan orang kite sekarang ni?ok let me explain ..kalau kite teruskan sikap PHD jugak ,maka negara kite akan mundur .tak boleh nak maju2 seperti negara luar .sebabnye??
-selalunye si PHD ni,suke mengempar gempurkan keadaan
-dajal kan orang
-bagi orang down
-musnahkan hidup orang dan sebagainye ..
kalau bende ni berterusan ,tak ke malaysia ni tak leh nak maju2 ?ye idok ??? (haha betu ke ape yang aku cakap nie ) ngeeee ;p
yup!yup! memang kite sebagai insan yang lemah punya hati yang lemah ..kadang2 aku sendiri pun jeles jugak bile tengok orang lebih dari aku ..tapi kite hidup bermasyarakat terpaksa la kite berhadapan dengan orang yang lebih hebat dari kite kalau tanak orang lebih dari kite duduk je dalam hutan ..kat situ takda yang lebih hebat dari kite..hehe
perasaan jeles,iri hati ,,bagai tu ..sebenarnye penyakit hati !
kite boleh kawal penyakit tu ,setiap penyakit ade ubatnye .
ape yang akan aku buat bile aku jeles ialah ,aku akan tarik nafas panjang2 dan pejamkan mata sambil bace selawat nabi ..insyallah korang takkan rase bende tu dah ..
kalau korang relize la kan ..bile kite tengok orang lebih dari kite ,,,secare automatic jantung kite akan berdegup dengan laju dan nafaz kite akan berubah ..dan otak kite tak boleh berfungsi dengan betul(ikut perasaan) ..sebab tu secare automatic nye kite mengeluarkan kate2 yang kesat,jeling2 orang dan sebagainye ..betul idok ape yang aku cakap ni ??korang pena alami tak??tak pena ??tipu ah ..sume orang akan alami bende macam tu ..
kite sendiri la yang kene pandai kawal.. jangan layan sangat perasaan tu .sebab itu adalah penyakit hati yang datang nye dari setaaaannnn ..
memang seumur hidup setan ni koje nye menjatuhkan umat manusia so kite jangan la jadi macam setan ..huuu seram aku bile tulis pasal nie ..
sebenarnye kan ..tanpa kite sedari kite nie suda menyokong perjuangan satan untuk menjatuhkan umat manusia .. bomoh2 orang ,downkan orang, dan sebagainye itu sume sepatutnye koje setan tapi kite yang take over ..atenye senang la koje si satan tu ..betul idok ape aku cakap ni ??ummm entah la kan ..aku cakap berdasarkan ape yang aku nampak dan ape yang terpendam dalam benak fikiran aku ..kalau salah! maafkan aku .
mintak maaf sekali lagi sebab bangkitkan tentang isu ini..bukan ape bende ni selalu terjadi dalam kehidupan kite ..so aku harap bende ni tak berlaku lagi ..
mintak ampun ..sorry..tui pu shi(dalam bahase cine)
aku bukan nak tunjuk baik atau nak tunjuk good.good bagai
tapi aku harap korang2 sume berhenti la dari buat orang .
sian kat orang yang korang buat tu ..mane tau die sakit jantung ke ..mati orang tu ..sebab mulut korang ..
kerane mulut badan binase .
dan kerana mulut ,persahabatan yang terjalin sekian lama jadi hancur.kerana mulut
boleh buat orang masuk hospital .dan kerana mulut jugak lah amalan kite tak di terima ..
oleh itu lebih baik berdiam diri ..biar jela ape orang nak buat ..tak mintak duit kite pun kan ??
tak susahkan kite pun ..tak payah susah hati nak masuk campur urusan orang .
lepas ni sape2 yang nak serang aku .sila la tunjuk muke anda sekalian .tak besh la kalau serang belakang2 kan ?? tak gentle name nye ..bagi tau aku ape yang korang tak puas hati dengan aku ..
nanti kite buat temu janji bincangkan pasal ni sambil menikmati secawan teh kat kedai mamak :)
...♥...Fieka...♥...

No comments:

Post a Comment