Tentang Diri Ku...♥...(v_v)

" Mungkin Allah sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul,... supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul...kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah disebaliknya.." Ya Allah... Dimana lagikah dapat ku temui Cinta Sejati kecuali pada Cinta-Mu... Kemana lagikah cinta ini harus berlabuh kecuali pada Kasih-Mu... Jadikan lah hati yang lemah ini Ya Allah... Tertambat kukuh hanya pada Mu... Aku mohon redha atas segenap keputusan-Mu... Kesejukan setelah Matiku... Kenikmatan memandang Wajah Mu... dan Kerinduan untuk berjumpa Dengan Mu... Ampunilah diri ini yang tidak berharga Ya Allah... Penuhilah kehinaannya dengan keindahan maghfirah Mu... Ya Allah... Masukkan lah ku dalam kalangan hamba-hamba Mu...yang Engkau Cintai... Kurniakanlah ku Cinta...Orang yang Cinta kepada Mu... Dan Cinta orang...Yang cinta kepada orang yang dekat pada Mu... Dan jadikan Cinta ku terhadap Mu Ya Allah... Lebih aku cintai daripada Cintaku ke Insan Mu...^_^ Dalam Hati ada Cinta... Dalam Jiwa ada Rindu... Dalam Sanubari ada Kasih... Namun entah kapan akan ku temui titik pertemuan... Agar bisa disatukan...untuk diserahkan rasa ini... Hanya buat Nya yang layak... Agar nanti dapat dinikmati Kemanisan Semurni Cinta... Setulus Rasa...Pemilik Cinta Yang Maha Kaya...(◕‿◕✿)

Saturday, January 22, 2011

Aku dan Kehidupan (◕‿◕✿)

Detik waktu yang berlalu...
Mengajarku erti hidup yang berliku-liku...
Saat aku rebah...longlai dan kaku...
Membuatkan diriku tabah mengikis kesilapan lalu...
Dalam celahan rentetan sisa-sisa semalam...
Ku teruskan perjuangan walaupun jiwaku kadang-kadang kelam...
Meneroka kehidupan yang bermacam ragam...
Adakalanya indah...adakalanya membangkitkan perasaan geram...
Terlenakah aku dibuai mimpi-mimpi semalam?
Mampukah aku berdiri teguh...seteguh gunung
yang mencecah langit nan biru...?
Argghhh...adakalanya sukar dimengertikan makna hidup ini...
Siapalah yang sudi memahami?
Kau? Aku? Dia? Mereka?
Tanyalah pada hati...apa mahunya?
Tanyalah pada akal...apa katanya?
Hidup ini msti diteruskan...
Walau apa kata mereka...dia atau sesiapa...
Jadilah diri sendiri yang penuh pengertian...
Apalah ertinya hidup jika tidak dimengertikan?
...♥...Fieka...♥...

No comments:

Post a Comment